Niech się o tym dowie cały świat.

Istnieją różne sposoby na zareklamowanie produktów i usług, zarówno w Internecie, jak i w świecie rzeczywistym. Nie bez przyczyny mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Współcześnie należy dołożyć wiele sił prowadząc kampanię reklamową, by przyniosła ona właściwy skutek w postaci wysokiego poziomu sprzedaży czy zainteresowania. Osoby pracujące w sektorze reklamowym szukają specjalnych sposobów, by zachęcić ludzi do skorzystania z ich usług.

W jaki sposób można promować swoje produkty lub usługi?

Reklama może być organizowana w różny sposób, w zależności od tego co chce się osiągnąć – zszokować, zaskoczyć, zirytować, zadowolić… Jeśli prezentuje wprost produkt, który reklamuje nazywana jest jawną. Przeciwieństwem tej metody reklamowania jest kryptoreklama, która w nieoczywisty sposób wpływa na wyobrażenia ludzi. Może być dodatkiem, kiedy to pojawia się w tle, np. banery reklamowe lub billboardy. Każda forma jest dobra, by zwrócić uwagę potencjalnych konsumentów na dany produkt.

Miejsce jest najważniejsze.

W czasach, gdy reklamowanie znajduje się na każdym kroku – czy to na ulicy, czy na poszczególnej stronie internetowej bardzo trudnym zadaniem jest pozyskanie odpowiedniej grupy klientów. Są produkty, które obronią się swoją jakością. Niektóre potrzebują zewnętrznej pomocy w postaci odpowiedniego ukazania jego w świecie. Miejsca te są następujące:

W INTERNECIE Wydawać by się mogło, że jest to najprostszy sposób na reklamę, jednak nic bardziej mylnego. Formą reklamy internetowej może być: witryna internetowa, wyszukiwarka internetowa oraz ostatnio najbardziej popularny – marketing szeptany. Wiele osób poszukuje odpowiednich osób, które na forach będą polecać produkty bądź usługi danej firmy. Popularne są również newslettery, w których oprócz wartości reklamowych są dodawane tematyczne nowinki edukujące ich odbiorców.

TELEWIZYJNA W czasach, gdy Internet skutecznie przejął kontrolę nad światem, telewizyjne reklamy muszą być bardziej wyraziste, by zdobyć uwagę oglądających. Najczęściej reklamy telewizyjne albo szokują albo wprowadzają widza w uczucie współczucia. Granie na emocjach jest bardzo popularną formą, ponieważ tylko wtedy się o niej głośno mówi. W myśl zasady: „nie ważne jak mówią, ważne by o mnie mówili”.

REKLAMA RADIOWA Z uwagi na to, że w każdej pracy lub biurze dostępny jest swobodny dostęp do radia, to miejsce reklamy jest uzasadnione. Żeby jednak reklama w radiu zwróciła dostateczną uwagę odbiorcy musi być w formie, która wywoła odpowiednie uczucia, jak to się ma w przypadku reklamy telewizyjnej. Najczęściej jest w formie śpiewanej, dzięki czemu można ją odtworzyć łatwo pod nosem.

Marketing szeptany – z ust do ust prowadzony.

Nie da się zaprzeczyć tezie, że najlepszą formą reklamy jest polecanie przez znajomych lub zadowolonych klientów. Jest to nie tylko najtańsza forma reklamy, jak również najlepsza. Przez polecanie można łatwo skonfrontować czy produkt/usługa będzie spełniać nasze oczekiwania i będzie to wysokiej jakości. Najbardziej sprawdza się w usługach, gdzie ważne jest zaufanie, np. masażyści, kosmetyczki lub lekarze.