Jak zoptymalizować Quality Score Google w celu zwiększenia skuteczności kampanii reklamowych PPC

Quality Score Google, czyli Wynik Jakości to rodzaj rankingu w jakim znajduje się witryna internetowa dla której kupowane są płatne reklamy w Google. Wynik Jakości jest bezpośrednio i dodatnio skorelowany z każdą kampanią reklam PPC w wyszukiwarce Google. Im wyższa jest wartość Wyniku Jakości, tym większa skuteczność kampanii PPC, oraz większy zwrot z inwestycji w działania marketingowe.

Warto utrzymywać wysoką wartość Wyniku Jakości z wielu powodów:

  1. Wyższa pozycja wśród innych podobnych reklam w SERP
  2. Google obniża koszt kliknięcia w reklamę, która uzyskała dobry wynik jakości. Oznacza to większy zysk z reklamy. Nie trzeba dodawać, że witryny oznaczone przez Google jako posiadające dobry Wynik Jakości będą automatycznie oznaczane jako witryny, które są niezwykle przydatne dla odwiedzających. W ten sposób przyciągają znaczny ruch z sieci i zapewniają dobry współczynnik konwersji liczby odwiedzających stronę internetową osób do liczby klienta.
  3. Wyższy Wynik Jakości Google oznacza niższe koszty konwersji.

Poniżej znajduje się 5 wskazówek, jak zoptymalizować lub poprawić Wynik Jakości (Quality Score), aby zapewnić swojej firmie udaną i skuteczną kampanię PPC:

  1. Optymalizacja strony docelowej.
    Twoja strona docelowa powinna być użyteczna dla użytkownika i być dopasowana do nagłówka reklamy. Twoja strona docelowa powinna posiadać aktualną treść oraz powinna być utrzymana w dobrym stanie ze wszystkimi aktualnymi trendami projektowania stron internetowych i strategiami marketingowymi. Innymi słowy, zaimponuj ludziom odwiedzającym Twoją stronę internetową, aby Google docenił Twoje starania i nagrodził Cię lepszym miejsce w rankingu stron oraz przyznał Twojej stronie wyższą wartość wskaźnika Quality Score.
  2. Pracuj konsekwentnie ze słowami reklamowymi.
    Google AdWords to marketinogowy interfejs użytkownika Google, który chce zaangażować się w tworzenie reklam PPC. Musisz być aktywny i poruszać się jak ryba w wodzie w tym narzędziu. Zainicjowanie kampanii PPC i zamieszczenie reklamy w Google nie wystarczy, aby zapewnić sukces marketingowy Twojej firmie. Historia popularności słów kluczowych i ich skuteczność w promowaniu witryn internetowych to dwa bardzo ważne elementy, które są stale monitorowane przez Google w celu określenia Wyniku Jakości dla Twojej strony www, co wpływa także na koszt Twojego klika reklamowego. Dobieraj takie słowa kluczowe, które będą optymalne dla Ciebie pod względem skuteczności oraz monitoruj ich współczynnik jakość/cena.
  3. Badaj słowa kluczowe.
    Twórz regularnie listy najpopularniejszych słów kluczowych dla branży, w której działasz. Należy to robić regularnie. Istnieje kilka narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych w Internecie. Spróbuj znaleźć bardzo trafne i nowe słowa kluczowe i wstaw je do swoich treści. W tym aspekcie ważne jest, aby uważnie obserwować obecność swoich konkurentów w Internecie. Jak ktoś mądry kiedyś powiedział o walce konkurencyjnej: „Trzeba biec, żeby być w tym samym miejscu”. Możesz pomyśleć o dodaniu kilku długich słów kluczowych, aby przyciągnąć użytkowników z wysokim prawdopodobieństwem konwersji na klienta.
  4. Ciągle udoskonalaj tekst reklamy.
    Jest to jeden z kluczowych aspektów przyciągania użytecznego ruchu internetowego za pomocą reklam PPC. Tekst reklamy musi być odpowiednio dopasowany do Twojej firmy i treści znajdujących się na Twojej stronie docelowej. Na przykład, jeśli sprzedajesz damskie obuwie, tekst reklamy powinien zawierać słowo kluczowe „buty damskie”, a nie tylko „buty”. Z kolei, jeżeli sprzedajesz różne typy butów dla kobiet możesz wydłużać kluczowe frazy. Na przykład, „buty sportowe dla kobiet”. W ten sposób zawężasz grupę docelową oraz zwiększasz prawdopodobieństwo dotarcia do właściwych osób, którzy będą zainteresowani Twoją ofertą.
  5. Zrezygnuj z nietrafionych treści
    Jest to ciągły proces, który prowadzi do uzyskania wysokiej skuteczności Twoich reklam. Oprogramowanie do analityki internetowej pomoże Ci poznać skuteczność reklamy i Twojej witryny. Wyspecjalizowane narzędzia pomogą Ci także zlokalizować obszary, które powinieneś lub powinnaś poprawić.