Narzędzia marketingowe w social media

Prowadząc skuteczną kampanie marketingową w Internecie bardzo często musimy korzystać z różnorodnych narzędzi pozwalających nam stworzyć komunikaty, które na pewno dotrą do naszych potencjalnych odbiorców. Z tego też powodu warto zapoznać się chociaż z kilkoma. W końcu narzędzia marketingowe w social media to podstawa. Warto poznać chociaż kilka, by móc prowadzić formowe konto, w końcu odpowiednie prowadzenia konta w mediach społecznościowych może pomóc odnieść nam sukces.

Narzędzia marketingowe w social media z jakich warto korzystać?

Podstawą skutecznej kampanii prowadzonej za pośrednictwem mediów społecznościowych jest oczywiście stworzenie spójnej i estetycznej relacji z prowadzonej przez nasza firmę działalnością.

Zastanawiając się nad prowadzeniem interesującej relacji na naszym koncie na Facebooku czy Instagramie, to na pewno warto zdecydować się na narzędzia związane z tworzeniem grafiki. Tutaj godny polecania jest na pewno program canva – podstawowa wersja jest dostępna za darmo, ale już dzięki niej możemy przygotować posty przyciągające oko naszych potencjalnych odbiorców. Jeśli jednak twoje potrzeby są większe, to warto się zastanowić nad wykupieniem płatnego dostępu do wersji premium. Kolejnym tego typu programem, ale nastawionym na tworzenie prostych materiałów video jest Lumen5. Jego podstawowa wersja również jest darmowa. Dlaczego warto pomyśleć o jego wyborze? Coraz więcej osób woli oglądać filmy niż przeglądać grafiki. Z tego tez powodu warto umieszczać na naszym profilu i jedne, i drugie. Pamiętajmy również o możliwości umieszczania na naszym koncie firmowym relacji, na przykład nowego asortymentu, czy naszego hitu sprzedaży.

W trakcie planowania naszych poszczególnych publikacji również warto wspomagać się odpowiednimi narzędziami. przykładem takiego narzędzia jest na pewno Feedly. Pozwala on nie tylko wygodnie planować posty na poszczególnych serwisach, ale również ich przeglądania. Warto od czasu do czasu przejrzeć również nasze własne posty, żeby kontrolować wcześniej udostępniane treści.
Jeśli już mówimy o narzędziach i publikowaniu treści na serwisach społecznościowych, to warto również prowadzić analizę korzyści, które uzyskujemy dzięki naszej pracy. W takim przypadku na pewno sprawdzi się Brand24. Dzięki niemu możesz śledzić opinie pojawiające się na twój temat w Internecie. Spokojnie możesz je wykorzystać w mediach społecznościowych i odpowiadać na wzmianki na temat firmy . Dzięki temu staniemy si ę nie tylko zwykłym kontem formowym, ale również aktywnym użytkownikiem mediów społecznościowych.