Zmień nawyki, strać zbędne kilogramy.

Nadmierne kilogramy są czynnikiem, który decyduje o obniżonym poczuciu własnej wartości. Wygład nie definiuje człowieka, jednak jeśli człowiek źle się czuje sam z sobą, warto wprowadzić jakieś drobne zmiany, by czuć się dobrze w swoim ciele. Na początek warto skorzystać z pomocy psychologa klinicznego, który oceni czy nasze postrzeganie ciała nie jest zaburzone. Równocześnie warto spróbować zacząć podejmować aktywność fizyczną, która pozwoli na wdrożenie dobrego wzorca zmian. Odchudzanie jest procesem bardzo skomplikowanym, który nie polega tylko na zmianie odżywiania i wdrożeniu treningów.

Utrata masy ciała – jak zacząć? Podstawowe informacje

Staniecie przed lustrem i stwierdzenie, że jest to niewłaściwa sylwetka wymaga niezwykłej odwagi. Niekiedy obraz samego siebie bywa zaburzony i proces jest bardzo ciężki do realizacji. Odchudzanie to proces długofalowy polegający na okrojeniu ilości kalorii w pożywieniu. Dieta jest ważna w procesie odchudzania. Trzeba również zmienić natychmiastowo swoje nawyki, w szczególności, gdy dotyczą one niewłaściwego sposobu odżywiania, np. sięganie po fastfoody, słodycze lub niezdrowe przekąski. Dodatkowo, ważnym jest by przyjmować odpowiednią ilość płynów, ponieważ one są w stanie „rozpuścić” tkankę tłuszczową. Nie warto inwestować swoich kalorii w gotowe napoje, w których składzie znajduje się cukier. Nie warto wierzyć w diety, które polegają na głodówkach i są bardzo restrykcyjne. Działają one bardzo destrukcyjnie na organizm, nie mają żadnych właściwości zdrowotnych.
Takie ograniczanie jest działaniem bardzo trudnym i z początku niemalże niemożliwym do wykonania. Natomiast w miarę wypracowywania nawyku te ograniczenia wchodzą w krew i stają się codziennością. Różne źródła głoszą, że wypracowanie nawyku trwa 21 dni.

Nie samym pożywieniem człowiek żyje…

Oprócz stosowania odpowiedniej diety z mnóstwem ograniczeń, ważnym jest by od czasu do czasu wykonać odpowiedni trening, który poruszy ciało do większej aktywności. Jest to klucz do zgubienia kilku zbędnych kilogramów, ponieważ dodatkowy ruch działa zbawiennie na odpowiednią ruchomość stawów, ale też utratę tkanki tłuszczowej.
Do najczęściej wykonywanych treningów, czy to w domu czy siłowni zalicza się:

  • interwałowy: polega na zmiennej intensywności tempa ćwiczeń. Ma to na celu utrzymywanie ciała w ciągłej pracy, a dodatkowo organizm nie przyzwyczaja się łatwo do obciążeń stosowanych podczas treningu.
  • cardio: są to ćwiczenia, które polegają na dość szybkim tempie przez cały trening. Cechuje się tym, że jest krótszy, niże trening interwałowy. Przerwa na odpoczynek jest obecna dopiero po zakończeniu treningu, a pomiędzy seriami przerwa jest niewielka.
  • siłowy: jest to również ważny trening z punktu widzenia utraty tkanki tłuszczowej, ponieważ bezpośrednio pod nią rzeźbią się mięśnie potrzebne do jej spalania.

Dodatkowo w procesie kształtowania sylwetki ważne są ćwiczenia oddechowe, które pomagają kontrolować całe ciało, a także ćwiczenia obejmujące poszczególne partie ciała, np. górne partie ciała, brzuch, czy pośladki, by holistycznie podejść do procesu odchudzania.