Influencer to nie tylko celebryta

We wszelkich programach z gwiazdami pojawiają się osoby, które przedstawiane są jako influencer. Ich twarze są z reguły bardziej znane z Internetu niż telewizji Co kryje się pod tym pojęciem? Czy jest to ładniejsza forma słowa celebryta?

Czy influencer = celebryta?

Celebrytą określa się zazwyczaj osoby znane z tego, że są znane. Do tego wielkiego wora wrzuca się gwiazdy z różnych dziedzin i różnego formatu. Aktorzy aktorki, piosenkarki i piosenkarze, sportowcy a czasem politycy. Ogólnie ujmując ludzie z tzw. show biznesu. Słowo celebryta oznacza osobę popularną, pojawiającą się w mediach, której życie zawodowe i prywatne jest tematem zainteresowań mediów (gównie plotkarskich).
Influencer natomiast to osoba popularna w „sieci”, umiejąca zaistnieć w mediach społecznościowych. Jednocześnie jest to osoba wpływowa, będąca w stanie oddziaływać na duże grono ludzi. Najczęściej są to twórcy internetowi o znacznym zasięgu, którzy posiadają znaczne bardzo duże odbiorców
Często bywają wykorzystywani w ramach kampanii marketingowych, ponieważ potrafią umiejętnie wpływać na odbiorców. Influencearamimi najczęściej są osoby mające własny blog, vlog, konto na Instagramie FB, YouTube, TikToku Snapchacie itp.
Można powiedzieć, że i influencer to celebryta i jednocześnie skuteczny marketingowiec.

Kto może zostać influencerem

Teoretycznie influencerem może stać się każda osoba umiejętnie potrafiąca korzystać z mediów społecznościowych i mająca do przekazania treści, które zainteresują innych Najłatwiej influencerem może zostać już znana wcześniej osoba. Tematy którymi zajmują się najpopularniejszy influencerzy to: kobiety moda uroda, sport, kuchnia, gry komputerowe i szeroko pojęty lifestyle. Największe sukcesy mają Ci influencerzy którzy przedstawiają w Internecie treści będące ich pasją i stylem życia.

W jaki sposób dotrze do odbiorcy?

W Internecie jest szereg możliwości, którymi można dotrzeć do odbiorców. Możemy korzystać z YouTube tworząc kanały i prowadząc vlogi. Drugą opcją są tzw. profile społecznościowe: FB, Twitter, Instagram czy Tik Tok.

YouTube

YouTube to bardzo popularna domena internetowa. Ludzie sięgają po YouTube by znaleźć rozrywkę, ale też się czegoś nauczyć. Dlatego więc filmiki na konkretny temat; moda, uroda, gry, mogą znaleźć się wysoko w wyszukiwarce. Filmik musi być bardzo dobry lub kontrowersyjny, aby ludzie chętnie udostępniali go w Internecie.

Facebook

Facebook od lat jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym. Jest to portal nie tylko do kontaktów, lecz także to promowania. Żeby promować swoją markę należy założyć konkretny fanpage, który każdy może polubić, gdyż prywatne konto nie ma takich zasięgów. Super sprawdzają się tutaj posty, które nakłaniają do oznaczania własnych znajomych np. „kobiety, z którą znasz się od 20 lat.
Na Facebooku zbieramy tzw. „lajki”, które świadczą o popularności. Tutaj do dyspozycji mamy ciekawą opcję, mogącą zagwarantować przyjemny start, czyli możliwość zapraszania znajomych do polubienia naszego fanpage. Nie jest tajemnicą, że ludzie zdecydowanie chętniej lajkują strony, które mają już dużą ilość polubień, więc początki są zawsze najtrudniejsze.

BLOG

Blog jest dla osób, które lubią pisać i w ten sposób chcą się ze światem komunikować. Założyć bloga może w zasadzie każdy i to nawet za darmo. Najpopularniejsze są blogi tematyczne: np. wege gotowanie, moda, uroda., wychowanie dzieci oraz blogi na temat tzw. lifestyle. Żeby wypromować bloga trzeba uzbroić się dużo wytrwałości i cierpliwości.

Instagram

Instagram jest dla osób, które lubią robić sobie dużo zdjęć i wrzucać je do „netu”. Tu popularność zdobywa się poprzez pozyskiwanie obserwujących. Instagram to przede wszystkim zdjęcia, dlatego ładne kobiety. mają tutaj zdecydowaną przewagę nad mężczyzną. nie oznacza, jednak, że mężczyzna nie może się wybić. Ważne by pod zdjęciami były hasztagi np.: #szczęśliwa #, #miłość#, #ślub#.

Jak pozyskać zleceniodawców

Współpraca i influencera z konkretną firmą czy marką może być w różnej formie. Zaczyna się zwykle od lokowania produktu na zdjęciu następnie jego recenzję i polecenie swoim odbiorcą. Dalej mogą być akcje promocyjne lub użyczenie swojego wizerunku marce czy stworzenie cyklu wpisów na blogu.
Choć zostanie popularnym influencerem nie jest zwykle łatwo to warto, bo na kreowaniu własnego wizerunku można sporo zarobić.